Zestawienie wybranych parametrów pomorskiego roweru miejskiego MEVO (maj--czerwiec 2019). Dystanse i średnie są w kilometrach. Zapis Łącznie x% nach. oznacza łączną długość odcinków z przeciętnym nachylenie x% oraz większym. Odcinki z nachylenie 5% i więcej stanowiły odpowiednio 0,06% (maj) oraz 0,05% (czerwiec) łącznego przejechanego dystansu (ŁPD) a z nachyleniem 3% i więcej odpowiednio 0,72% oraz 0,66% ŁPD. To tyle odnośnie potrzeby instalowania silników elektrycznych w każdym rowerze ponieważ Trójmiasto pełne jest stromych podjazdów. Chyba chodziło o coś innego z tymi silnikami...
Wyszczególnienie | Maj | Czerwiec | Zmiana |
Liczba rowerów | 1333 | 1518 | 13.9% |
Łącznie odcinki | 235455 | 330074 | 40.2% |
Dystans łącznie (km) | 649904.3 | 974943.1 | 50.0% |
Średnio na rower/dzień (km) | 15.7 | 21.4 | 36.3% |
Średnio na rower/miesiąc (km) | 487.6 | 642.3 | 31.7% |
Łącznie 5% nach. (km) | 393.9 | 491.5 | 24.7% |
Łącznie 3% nach. (km) | 4687.1 | 6440.4 | 37.4% |
Łącznie 2% nach. (km) | 16722.7 | 23386.0 | 39.8% |
Przypominam, że powyższe policzono w taki oto sposób iż: ze strony https://rowermevo.pl/
co 120 sekund jest pobierany plik locations.js
który zawiera listę rowerów zaparkowanych na stacjach w systemie roweru miejskiego Mevo. Długość/szerokość geograficzna stacji jest w pliku locations.js
. Wysokość npm. stacji (SRTM) dodałem korzystając z programu gpsprune.
Mapa najczęściej używanych odcinków:
Dane, że tak powiem źródłowe dotyczące ruchu rowerów MEVO maj/czerwiec 2019 są dostępne tutaj.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz