piątek, 24 kwietnia 2009

Elka w wikicommons

Skrypt Erika Möllera , którego używałem do ładowania zdjęć na WikiCommons przestał działać. Konsultacja na stronie wykazała, że jest outdated and should be considered deprecated and useless. Program proponowany w zamian nie podoba mi się. Może i jest dobry, ale zbytnio się różni od poprzedniego a ja nie mam czasu go rozgryzać. Znalazłem za to poprawioną wersję skryptu Möllera, która działa, tutaj (lub tutaj).

Jest ciągle problem z kodowaniem (używam domyślnie ISO-8859-2), bo po przesłaniu na WC tekst jest niepoprawnie zakodowany. Metodą prób i błędów ustaliłem, że działa dopisanie na początku skryptu czegoś takiego:


binmode( STDOUT, ':utf8' );
use open IN => ':encoding(iso-8859-2)'; ## I am using legacy encoding, ha!
use open OUT => ':utf8'; ## write utf8

Opis zdjęcia w pliku tekstowym jest w ISO, po przesłaniu na WC kodowanie jest OK. Próbowałem wysyłać pliki kodowane jako UTF-8, ale to też nie działało (mój perl jest w wersji v5.8.8).

Rysunek obok znalazłem przypadkiem. Ktoś skopiował moje zdjęcie z flickr.com na WC dodając zabawny opis...

Przy okazji ustaliłem jak przejść do ,,trybu UTF'' otwierając nowy plik w Emacs: C-x C-m f utf-8

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz