poniedziałek, 6 września 2010

Dodanie paru rzeczy do Sheeva #2

Doinstalowałem kilka rzeczy, które mam na Szewie #1 (Ubuntu pamięć NAND) a do tej pory nie było ich na Szewie #2 (Debian na karcie), mianowicie: 1) esniper, 2) digitemp/pomiar temperatury, 3) różne moje skrypty Perla, 4) program youtube-upload.py.

#1. Kompilowanie esnipera wymaga doinstalowania curla:


apt-get install curl
apt-get install curlftpfs

Skrypt ./configure dalej kończy się błędem, zatem:


## http://www.linuxquestions.org/questions/linux-newbie-8/libcurl-and-curl-config-problems-453166/
apt-get install libcurl3-dev libwww-curl-perl python2.4-pycurl

Teraz działa i można skompilować esnipera.

#2. Przełączyłem kabel od termometrów ze starej Szewy na nową. Oprócz zainstalowania digitemp należało dodać do katalogu /etc/udev/rules.d/, plik np. 85-ttyusb.rules, zawierający:


# relax the permissions just for ttyUSB0
KERNEL=="ttyUSB0", MODE="0666"

bo inaczej zwykły user nie ma dostępu do /dev/ttyUSB0. Teraz należy ponownie wyjąć/włożyć kabel USB. Ponieważ do tworzenia wykresu temperatury używam biblioteki perl-GD trzeba także dociągnąć:


apt-get install libgd-graph-perl

#3. Różne moje skrypty Perla (flickr/ebay) instalują ręcznie w katalogu:


/usr/local/share/perl/

Wreszcie instalują paczkę python-gdata na potrzeby skryptu youtube-upload.py do wysyłania moich filmików na YTube poprzez API:


wget http://gdata-python-client.googlecode.com/files/gdata-2.0.11.final.tar.gz

Powyższe zabiegi mają/miały na celu unifikację tego co jest na jednym i drugim komputerku... Mówiąc konkretnie chciałem żeby zamiast Ubuntu na Szewie #1 też była karta z Debianem. Ale, ale w trakcie naszły mnie wątpliwości: w sumie na cholerę? kupować jeszcze jedną kartę... Jak się pamięć zużyje to się będę martwił. A ponieważ katalogi, które nie są prawie-że-wyłącznie czytane przeniosłem poza pamięć NAND (tj. /home//var/) więc może aż tak szybko to nie nastąpi....

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz