niedziela, 1 kwietnia 2018

Sernik z koziego sera

Sernik to moje ulubione ciasto. Wreszcie się odważyłem i zrobiłem sam na podstawie https://aniagotuje.pl/przepis/sernik-z-koziego-sera, ale ogólny schemat postępowania jest prosty i wygląda następująco: utrzeć żółtka z twarogiem, dodać ubite białka. Wylać na (jakiś) spód i upiec. Reszta to detale.

Składniki: 400 g sera koziego; 4 jajka rozmiar M; 40 g masła; łyżka mąki ziemniaczanej; 60 g cukru pudru; 6 okrągłych biszkoptów. Ja dałem 300 g sera koziego kanapkowego Danmis + resztę uzupełniłem twarogiem łowickim na sernik w opakowaniu 1 kg. Że na sernik to nie trzeba nic mielić. Moim zdaniem zamiast ww. można użyć spokojnie inne. Jak ktoś chce mielić to też nie ma problemu i może kupić nie zmielony.

Oddziel żółtka od białek. Białka odłóż. Żółtka utrzyj z cukrem. Dodaj masło i twaróg/ser. Dodaj mąkę i wymieszaj masę łyżką (ja mikserem). Ubij białka i wmieszaj delikatnie z masą serową.

Dno tortownicy wyłóż papierem do pieczenia. Od środka wysmaruj tortownicę resztkami masła (nie zrobiłem tego).

Biszkopty zetrzyj na tarce. Wysyp mąkę z biszkoptów na dno tortownicy i rozprowadź równomiernie. Wylej masę sernikową na starte biszkopty.

Na dno piekarnika połóż naczynie wypełnione wodą. Dzięki temu sernik nie będzie pękał w czasie pieczenia. Sernik piecz na środkowej półce 50 minut w temperaturze 170 C. Sernik bardzo urośnie. Po wyłączeniu piekarnika opadnie, zachowując bardzo aksamitną i puszystą konsystencję. Po upieczeniu, sernik zostaw na 30 minut w piekarniku przy uchylonych drzwiczkach. Ja nakryłem tortownicę dla pewności folią aluminiową żeby mi się góra nie spaliła.

Po upieczeniu posypałem ekstra cukrem pudrem. Można oczywiści nic nie kombinować albo polać jakąś polewą.

Ciasto zrobiłem 3 razy i zawsze wyszło za wyjątkiem pierwszego razu, kiedy nie nakryłem folią i wierzch się mocno brązowy zrobił. Dalej było dobre, ale wyglądało tak sobie.

Zdjęcia pokazujące kluczowe fazy wykonania są tutaj

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz