środa, 18 stycznia 2023

Odtworzenie systemu na Sheevaplug

Padł system na Sheevie #2 w taki tajemniczy sposób, że częściowo działał, ale nie do końca. Mianowicie system wchodził w tryb awaryjny bez jakiś wyraźnych komunikatów czemu tak robi. Karta sprawdzana fsck nie wykazywała żadnych błędów.

Po dłuższej szarpaninie zdecydowałem system odtworzyć na nowej karcie a moje dane przegrać ze starej.

Ponieważ akurat ta Sheeva była czas temu aktualizowana więc miała aktualny firmware. Wystarczyło nagrać co trzeba na czystą kartę (sformatowaną jako ext2) i dalej poszło bezszmerowo w tym sensie, że cała moja instrukcja opublikowana na tym blogu jakiś czas temu okazała się w 100% aktualna.

Po zainstalowaniu systemu takim oto sprytnym skryptem ustaliłem jakie pakiety doinstalowałem z wiersza poleceń (czyli brakuje ich w nowym systemie):

!/bin/bash
#(zcat $(ls -tr /var/log/apt/history.log*.gz); cat /var/log/apt/history.log) 2>/dev/null | \
(zcat $(ls -tr history.log*.gz); cat history.log) 2>/dev/null | \
  egrep '^(Start-Date:|Commandline:)' | \
  grep -v aptdaemon | \
  egrep '^Commandline:'

Jeszcze trzeba się było dopisać do grupy dialout żeby działał pomiar temperatury (który korzysta z /dev/ttyUSB0):

usermod -a -G dialout tomek

4 komentarze: