piątek, 4 stycznia 2008

Strojenie Emacsa cd.

Do pisania skryptów w Perlu używam trybu cperl. Aby cperl był domyślnym trybem (zamiast perl-mode) trzeba wpisać do .emacs:


(defalias 'perl-mode 'cperl-mode)

Tryb cperl ma użyteczną funkcję: cperl-info-on-command (C-c C-h F). Wystarczy ustawić kursor na nazwie funkcji/polecenia nacisnąć C-c C-h F aby została wyświetlona pomoc z podręcznika Perla. Konkretnie jest wyświetlana strona w formacie .info. Dokumentację do Perla w tym formacie musiałem ściągnąć samodzielnie i umieścić w katalogu, w którym system oczekuje plików .info (u mnie jest to /usr/local/share/info/). Podręcznik jest dostępny pod adresem:


CPAN/doc/manual/info/perl5-old/perl5-info.tar.gz

Tyle, że stary (wersja 5.6 Perla). Ewentualnie można samemu wygenerować strony nowego podręcznika w formacie .info za pomocą pod2texi. Są one dostępne pod adresem:


CPAN/doc/manual/info/perl5/pod2texi-0.1.tar.gz

Tryb cperl zwolnił dramatycznie w Emacsie 22 zainstalowanym na laptopie. Po wpisaniu w google emacs+22+cperl+slow dotarłem do dyskusji na ten temat. Podmiana oryginalnego cperl.el z dystrybucji Emacsa na wersję ściągniętą z tej strony pomogła. W PC poprawnie działa oryginaly cperl, problem jest zatem z gatunku magicznych.

Magicznie też zmienił mi się program do sprawdzania pisowni. Ponieważ aspell był wolny i nic nie wnosił za pomocą niewielkiego haka używałem dalej ispella. W Emacs 22 znowu zaczął być używany aspell. Dopisałem zatem do .emacs:


(setq-default ispell-program-name "ispell")

Ale to już chyba ostatni raz. Wprawdzie aspell dalej jest wolniejszy, ale już można z nim normalnie pracować. Przy następnej zamianie systemu już mi się nie będzie chciało kompilować ispella.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz