piątek, 15 lutego 2008

Redagowania www.gust.org.pl via WebDav

Portal www.gust.org.pl pozwala na redagowania zawartości poprzez WebDav. Kiedyś ustaliłem jak można wygodnie edytować pliki via WebDav posługując się Emacsem. Jest jeszcze prostszy sposób, wykorzystujący program wdfs i fuse.

Pakiet wdfs instaluję za pomocą yuma; fuse był w fc8 zainstalowany ,,fabrycznie''. Teraz można wykonać operację zamontowania odległego katalogu. Przykładowo dla strony głównej portalu GUST wygląda to następująco:


wdfs http://www.gust.org.pl:1980/ ~/dir/ -o username=user -o password=passwd

Zamiast powyższego można modyfikować /etc/fstab, ale ja tego nie próbowałem. Aby odmontować należy zaś wpisać:


fusermount -u ~/dir/

Żeby powyższe zawsze działało należy zadbać aby odmontowujący był w grupie fuse oraz wykonać sudo chgrp fuse /dev/fuse

Podmontowany katalog wygląda jak lokalny, więc można wygodnie edytować pliki nie tylko Emacsem ale dowolnym innym edytorem.

Jak to często bywa rozwiązanie jednego problemu rodzi następny. Zawartość portalu GUST jest kodowana w UTF-8. Do tej pory starannie unikałem posługiwania się UTF-8, a nawet wpisałem do /etc/profile zaklęcie EMACS_UNIBYTE=t. Muszę teraz skonfigurować Emacsa żeby był bardziej elastyczny. Ale o tym później--jak zacznie działać...

1 komentarz: