wtorek, 19 sierpnia 2008

7 dni w Świdnicy

To była ciekawa wycieczka. Zwiedzaliśmy okolice Świdnicy oraz byliśmy na Śnieżce i w Górach Stołowych (Szczeliniec/Teplice). Wracając z Teplic zwiedziliśmy klasztor w Broumovie.

Doszło do niewielkiego bałaganu w zbiorze zdjęć przywiezionych z tygodniowego pobytu w Świdnicy. Zdjęcia z kilku dni przegrałem do jednego katalogu i hop, bez zbędnego myślenia uruchomiłem skrypt gpsPhoto.pl aby dodać współrzędne geograficzne. Po tej operacji czas modyfikacji każdego pliku ze zdjęciem się zmienił no i był mały kłopot z szybkim ustaleniem w którym dniu dane zdjęcie było zrobione. Oczywiście ta informacja nie została utracona, bo jest wartością pola DateTimeOriginal, tyle że ,,z poziomu'' wiersza poleceń tego nie widać.

Już chciałem jakiś skrypt klecić żeby pobierał DateTimeOriginal a następnie zmieniał czas modyfikacji pliku, ale w dokumentacji exiftool znalazłem gotowy przykład dokładnie robiący to, co chciałem osiągnąć:


exiftool "-Directory<DateTimeOriginal" -d "%Y-%m-%d" KATALOG

Powyższe przeniesie wszystkie pliki .jpeg z katalogu KATALOG do katalogów o nazwach postaci rok-miesiąc-dzień. Daty modyfikacji pliku to nie zmienia, ale samo uporządkowanie w odpowiednich katalogach w zupełności mi wystarczy.

Mój GPS Logger (używam Iblue 747) dwa razy zarejestrował ślad zawierający kolosalne odchylenie (biegun północny, tj. lat="90.000000000" lon="0.000000000"). Wcześniej nie obserwowałem tego fenomenu, tj. mówiąc dokładnie Etrex H nagminnie oszukuje podając np. średnią/maksymalną prędkość, ale zwykle zgrany ślad jest OK. Próbowałem poszukać jakiś automatycznych sposobów usunięcia takich anomalii ale nie znalazłem. Ostatecznie problem jest źle zdefiniowany więc automatem się nie da. Potrzebny jest edytor i wizualna inspekcja (np. MapSource ale to wyłącznie windziana aplikacja). Z braku takowego ślad wyświetlam na Google Maps a rażące odchylenia usuwam patrząc na współrzędne. Na moje potrzeby super korekta śladu nie jest potrzebna. Tak nawiasem mówiąc wspólnym mianownikiem Loggera i Etrexa jest chip firmy MTK. Ciekawe czy wszystkie czułe GPSy typu Sirf3/MTK robią takie błędy czy tylko MTK?

Ślady w formacie KML ze zdjęciami umieściłem tutaj: świdnica--książwlk.sowa--ludwikowiceszczeliniec--wambierzycekarpacz--śnieżkakompleks--osówka+zamek grodnoteplice--broumovślęża--tąpadła--sulistrowiczki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz