piątek, 1 sierpnia 2008

Planowanie tras w www.gmap-pedometer.com/

Trasy z google maps zaimportowane do odbiornika GPS są do kitu... Są zbyt proste i bez Gmapy sprowadzają się do linii prostej, łamanej w kilku miejscach. Dużo lepsze efekty daje http://www.gmap-pedometer.com/. Należy także zainstalować bookmarklet GMapToGPX, który -- przynajmniej w Firefoksie -- pojawi się jako guzik na pasku zakładek. Trasę należy wyklikać, a jak już jest gotowa trzeba nacisnąć GMapToGPX. W oddzielnym oknie zostanie wyświetlony dokument GPX, który metodą copy-paste wkleja się do pliku. Teraz należy załadować trasę -- w przypadku mojego Legenda HCx, gpsbabela i FC8, wygląda to następująco:


gpsbabel -r -i gpx -f plik.gpx -o garmin -x simplify,count=225 -F /dev/ttyUSB0

Ważny jest filtr -x simplify,count=225, bo trasy muszą być krótsze od 250 punktów albo zostaną ucięte (co urządzenie zasygnalizuje komunikatem Route Truncated). Dałem limit 225 mogłem 250... być może należy dać jeszcze mniej żeby Garmin nie piszczał non-stop.

Powyższe w praktyce sprawdziło się całkiem całkiem... Przykładowo moja trasa do Gdyni-Oksywia, naokoło przez las. (Na czerwono planowana na niebiesko zrealizowana.) W miejscu gdzie chciałem pojechać wzdłuż Estakady Kwiatkowskiego się okazało, że nie da rady (rura ciepłownicza); na GoogleMaps była tam zaznaczona ścieżka stąd takie nierealistyczne plany.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz