niedziela, 22 sierpnia 2010

Gpsbabel i /dev/ttyUSB0 w fedora 11

Poprawne działanie mojego skryptu My-get-GPX.sh, który służy do pobierania danych w formacie GPX z urządzeń GPS wymaga w systemie Fedora 11 ręcznego zainstalowania pakietu perla Geo::Distance oraz dopasowanie systemu według zaleceń z wiki.openstreetmap.org. Mianowicie w pliku /etc/modprobe.d/blacklist.conf umieszczamy [Nb. z mojego opisu instalacji MapSource pod wine, wynika że może się to gryźć z MapSource. Na razie się nie gryzie bo ww. MS mam na komputerze ze starszą wersją Fedory....]:


blacklist garmin_gps

oraz zmieniamy uprawnienia do urządzenia (bez tego ściągać dane może tylko root), dodając do katalogu /etc/udev/rules.d/ plik 51-garmin.rules zawierający:


SYSFS{idVendor}=="091e", SYSFS{idProduct}=="0003", MODE="0666"

Teraz należy nowe reguły załadować:


sudo udevadm control --reload-rules

Uwaga: gpsbabel widzi urządzenie jako usb:0 a nie jak poprzednio, w starszej wersji Fedory /dev/ttyUSB0. W nowej fedorze przestał też działać -- zapewne z uwagi na havoc z urządzeniami -- bt747. Szukając zamiennika doczytałem, że gpsbabel też potrafi ściągnąć dane z i-Blue 747:


gpsbabel -t -w -i mtk,erase -f /dev/ttyUSB0 -o gpx -F out.gpx

Opcja erase powoduje wyczyszczenie zawartości pamięci... Oprócz pliku .gpx dane są ściągane w formacie binarnym i zapisywane do pliku data.bin. Gpsbabel nie umie m.in. manipulować ustawieniami loggera, ale nie jest to dla mnie aż tak wielka strata, bo nigdy nic nie ustawiałem... Ciekawostką jest, że dla i-Blue 747 działa /dev/ttyUSB0 a w przypadku Legenda wspomniane usb:0. Trochę to dziwne, albo znowu czegoś nie doczytałem...

Anyway, skrypt My-get-GPX.sh obsługuje teraz zarówno Garmin Legend jak i Blue 747. Dodałem też opcję -publish, działającą w ten sposób, że po pobraniu pliku GPX jest wycinany ślad ,,z dziś'' (tj. od 6.00 do 23.00 dla bieżącej daty), który to ślad jest następnie wysyłany w odpowiednie miejsce na serwerze (np. tutaj). Reasumując: po przyjechaniu z wycieczki rowerowej wystarczy wsadzić kabel USB, włączyć urządzenie i wpisać:


My-get-GPX.sh

A reszta zrobi się sama...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz