poniedziałek, 15 sierpnia 2011

Aktualizacji mojego Linuksa ciąg dalszy...

Aparat PTP

Od ręki nie działa. Próbowałem rozwiązać problem instalując następujące pakiety:


yum install gphoto2 gvfs-gphoto2 gtkam digikam gthumb geeqie

Geeqie to zamiennik gqview, które używałem do tej pory. DigiKam nie działa (gryzie się z XFce). Wydaje mi się, że większość tego co zainstalowałem nie jest potrzebna -- istotne jest geeqie, dzięki któremu mogę wygodnie zaimportować zdjęcia z aparatu na komputer (lądują w katalogu ~/Pictures).

Wysyłanie fotek na flickr.com za pomocą Emacsa

Prawie działa. Problem stanowią słowa kluczowe zawierające polskie znaczki. Trzeba nieco zmodyfikować skrypty generujące bazę słów kluczowych tj. flickr_getalltags, i inne.

Cała procedura odświeżania tagów i innych metadanych jest uruchamiana skryptem flickr_update_kb, który w uproszczeniu wygląda następująco:


#!/bin/bash
# Get list of public photos with 'flickr.people.getPublicPhotos
flickr_getphotolist.pl -u hr.icio

# Refreshing information on tags/sets/geolocs"
# Get information on sets defined by the user:
flickr_getsets && \
# Get tags from flickr for current user
flickr_getalltags && \
# Get information on groups to which one can add photos
flickr_getgroups && \
## For flickr_xml2el we need _special treatment_ otherwise UTF is spoiled
PERL_UNICODE=S flickr_xml2el > ~/.flickr/hr.icio.el

cd ~/.knows && make 2flicker && \
cd ~/.flickr && make check

Z nieustalonych powodów cześć komunikatu zwracana przez flickra jest teraz kompresowana (a nie była -- nowsza wersja pakietu Perla?). Z tego też powodu konstrukcja (ze skryptu flickr_getalltags.pl -- w innych skryptach podobnie):


my $xm = $xmlp->XMLin($response->{_content}, forcearray=>[raw]);

została zamieniona na:


## zmienione 15.08.2011 (gzip as content-encoding)
## ustalenie w jakim `content_encoding' jest _content
my $content_encoding = $response->{_headers}->{'content-encoding'} ;
my $plain_content;
if ($content_encoding =~ /gzip/ ) {## jeżeli gzip to odpakować:
$plain_content = Compress::Zlib::memGunzip( $response->{_content});
} else { $plain_content = $response->{_content}; }

Powyższe załatwia problem z (nie) działaniem skryptów flickr_getphotolist.pl, flickr_getsets, flickr_getalltags, flickr_getgroups.

Konwersja plików XML do formatu Emacsa za pomocą skryptu flickr_xml2el daje w rezultacie las komunikatów Wide character in print at... a plik wynikowy jest błędnie kodowany. Problem ciągle wraca a ja ciągle nie wiem czemu. Zaślepkowo pomogło dodanie PERL_UNICODE=S (zaklęcie to należy wstawić w odpowiednie miejsce także do pliku Make w katalogu ~/.knows).

Po tych wszystkich ww. zabiegach (które zajęły mi pół dnia) jestem w stanie odświeżyć bazę metadanych z mojego konta na flickr.com. Sukces:-)

Dopisane 16 sierpnia 2011: Nie działa xine + pliki .AVI (1 errors in postprocess string "hb:a,vb:a,dr:a"). No i ciągle ten gpsbabel.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz