wtorek, 15 stycznia 2013

Raspberry Pi: podłączenie kamery do wundergound.com

View from my Window
Widok z mojego okna

Dziś uruchomiłem starą kamerę Logitech Webcam C200 na Raspberry Pi (bez żadnych problemów--wystarczy wsadzić kabel USB). Chcę cyklicznie robić zdjęcia tego co widzę z mojego okna i publikować je na wunderground.com. Spróbowałem zastosować do tego celu program fswebcam.

BTW dobry opis kilku popularnych programów służących do obsługi kamer video jest tutaj.

Aby zainstalować fswebcam należy wykonać:


# apt-get install fswebcam

Uruchamiam fswebcam za pomocą następującego skryptu (cf. Raspberry Pi -- Webcam streaming):


#!/bin/bash
OUTPUT_DIR=/var/www/cam/fswebcam-output

fswebcam -r 640x480 -S 11 --jpeg 95 \
--title "Sopot/Abrahama Street (PL)" \
--subtitle "View from my window" \
--info "Hardware: Logitech_Webcam_C200@raspberryPi" \
--save $OUTPUT_DIR/image.jpg -q

Aby publikować obrazki na wunderground.com należy kamerę zarejestrować do czego służy prosty formularz. Obrazki mogą być wysyłane na konto ftp na wunderground.com albo pobierane z udostępnionego publicznego konta (w tym drugim przypadku należy podczas rejestracji podać adres URL tegoż konta). Ja wybrałem ftp i rejestracja zakończyła się podaniem nazwy serwera ftp + nazwy użytkownika. Hasło jest takie samo jak to używane do logowania się na konto WWW na wunderground.com.

Do ładowania obrazków używam skryptu (cf. tutaj):


REMOTE='webcam.wunderground.com'
USER='hrpunioCAM1'

PASSWORD='#####'
FTPLOG='/tmp/ftplog'
date >> $FTPLOG

ftp -n $REMOTE <<_FTP>>$FTPLOG
quote USER $USER
quote PASS $PASSWORD
bin
lcd /var/www/cam/fswebcam-output
put image.jpg
quit
_FTP

Obrazki są generowane i wysyłane co kilka minut dzięki stosownemu wpisowi w pliku crontab.

Link do obrazków z mojej kamery wunderground.com jest tutaj.

1 komentarz: