piątek, 16 marca 2018

Krój Chiller

Plakat studentka do koncertu małżonki zrobiła wykorzystując do tego font pn Chiller. Font typu pisanka, wyróżnia się oryginalnym kształtem `I', do pobrania z fontzone.net (legalności nie badałem). Font nie ma polskich znaków co skutkowało m.in że w literze `ł' na przecięciu `l' oraz dostawionej kreski ukośnej się zrobiło czarno (być może da się zrobić w PhotoShopie `ł' lepiej, bo tak jak zostało zrobione, to ewidentnie wygląda, że jak dwa razy machniesz na brązowo, to masz bardziej brązowo niż jak machniesz raz). No a inne diakrytki a zwłaszcza `ą' czy `ę', to już w ogóle słabo... chociaż ogonek w zestawie gotowy jest.

No więc dorobiłem polskie diakrytyki (bo to pisanka to się odważyłem), a nawet kilkadziesiąt innych diakrytyków oraz cyfry nautyczne (bo je lubię używać). Polskie i litewskie są zrobione szczególnie starannie w tym sensie że nie nakładałem krzywych, tylko usunąłem nachodzące na siebie obszary, tworząc jedną obwiednię.

Wszystko to za pomocą fontforge. Super program muszę przyznać. ChillerPL jest tutaj.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz