czwartek, 6 września 2018

Przygotowania do Kociewie Kołem

W zeszłym roku wziąłem udział w imprezie kolarsko-rekreacyjnej pn. Żuławy w Koło, a teraz zapisałem się na Kociewie Kołem, która ma się odbyć 9 września. Ta sama firma organizuje jak się łatwo domyśleć.

Żeby nie jechać w ciemno pobrałem stosowne dane ze strony organizatora, zamieniłem je na plik CSV i policzyłem różne statystyki. W 2016 średnia prędkość na najdłuższym dystancie (170 km) wyniosła na przykład 27,05 km/h. Rok później (dystans 155 km) było to 26,69 km/h. Czyli sporo, bo na płaskiej i krótszej trasie Żuławy w Koło było dla przykładu w 2016 roku 25,47 km/h, a w 2017 26,23 km/h. Więcej szczegółów na wykresach pudełkowych obok.

Ściągnąłem też w środę listę uczestników, których okazało się jest 719, w tym z Gdańska 332, z Gdyni 107, a tak w ogóle to ze 120 różnych miejscowości. Za pomocą Google Fusion Tables można pokazać listę na mapie. Żeby kropki z tej samej miejscowości się nie nakładały na siebie zastosowałem losowe `drganie' (jitter) wg. algorytmu:

### Jitter w kole o średnicy $r
$factorJ = 0.00001; ## ustalone heurystycznie

$sd = sqrt($factorJ * $N); # $N liczba kropek dla miejscowosci, tj dla GDA 332
$r = $sd * sqrt(rand()); $theta = rand() * 2 * $pi;
$rand_lat = $lat + $r * cos($theta);
$rand_lon = $lon + $r * sin($theta);

### Jitter w prostokącie o boku $r
$rand_lat = $lat + rand($sd);
$rand_lon = $lon + rand($sd);

Rezultat jak na obrazku poniżej, albo tutaj.

Lewy obrazek to mapa bez `jittera' a prawy z zastosowanym `jitterem'.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz