niedziela, 13 lipca 2008

Diagramy w formacie EMF

Zmuszony ostatnio konwertować tekst na konferencję ISD z LaTeXa do MS Word korzystałem -- jak zwykle -- z programu latex2rtf, uruchamiając go następująco:


latex2rtf -C latin2 art-oss.tex

Następnie ręcznie na cudzym komputerze poprawiam wynik konwersji we wspomnianym MSW. Kłopot był z diagramami, oryginalnie wykonanymi w dia. Kiedyś już konwertowałem pliki .dia na dobrej jakości pliki WMF/EMF ale nie zanotowałem tego nigdzie i oczywiście teraz zapomniałem jak to zrobiłem. Pamiętałem tylko, że 1) zamiana jakiegokolwiek ludzkiego formatu typu SVG/EPS/PDF na WMF to sprawa beznadziejna, 2) jakoś mi to się udało kiedyś zrobić. W rezultacie teraz musiałem niepotrzebnie stracić trochę czasu żeby sobie przypomnieć, że to sama dia potrafi wyeksportować diagram do formatu EMF.

Dokładniej dia w wersji dla MS Windows -- moja wersja pod linuksem ma coś na ten temat na stronach podręcznika ale eksport do EMF kończy się błędem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz