niedziela, 24 listopada 2019

Banany w cieście

Banany w cieście serwują w restauracji Lotos w Kwidzynie. Podają je na gorąco obłożone bitą śmietaną. Ponieważ nie wydaje się to specjalnie skomplikowana potrawa postanowiłem sam coś takiego wykonać.

Składniki (cf. https://www.domowe-wypieki.pl/przepisy/desery/125-smazone-banany-w-ciescie): 50 g mąki pszennej; 20 g wiórków kokosowych (= 3 łyżki); 100 ml mleka; 2 jajka; 2 łyżeczki cukru waniliowego; 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia; szczypta soli; olej do smażenia; cukier puder do posypania

Powyższe zmodyfikowałem: nie dałem wiórków i zamiast 2 łyżeczek cukru waniliowego, 1 łyżeczkę zwykłego pudru.

Wykonanie: Składniki zmiksować. (Ciasto powinno być dość gęste, aby utrzymywało się na bananie). Banany przekroić wzdłuż na pół. Kawałki bananów zanurzać w cieście. Smażyć na głębokim oleju, z dwóch stron, do zarumienienia. Usmażone banany wykładać na ręczniki papierowe, aby ociekły z tłuszczu. Gotowe posypać cukrem pudrem.

Nie miksowałem ale widelcem i też masa wyszła całkiem gładka. Nie przekroiłem też wzdłuż -- następnym razem spróbuję. Ale i tak wyszły bardzo dobre. Zamiast cukru pudru polewam jogurtem albo dodaję trochę serka waniliowego i trochę suszonych owoców (żurawin na przykład)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz