niedziela, 17 listopada 2019

Koniec Wunderground/przejście na Weather Cloud

Drugą stację typu 02/041 (WH-1080), którą kiedyś kupiłem i zamontowałem na Bruskiego w Gdańsku, wreszcie podłączyłem do Internetu via Raspberry Pi i pywws.

Tak jak pierwsza stacja, także ta z Bruskiego miała wysyłać dane do serwisu wunderground (dalej WG). Dodatkowo i na wszelki wypadek wymyśliłem sobie, że obie będą raportować do drugiej sieci, mianowicie do WeatherCloud (dalej WC).

Dorejestrowałem stację z Bruskiego do WG oraz zarejestrowałem obie w WC. W obu przypadkach jest to bardzo proste. W obu przypadkach nie wiadomo też dokładnie co dalej, tj. jak podłączyć stację do serwisu (w sensie nie ma na ten temat informacji na stronie). No ale ja już wiedziałem bo kiedyś to przerabiałem.

Zmodyfikowałem zatem plik weather.ini (pywws):

[underground]
station = IPOMORSK8
password = ******
internal = False

[weathercloud]
deviceid = 1bf59344954c4a28
devicekey = **************
internal = True

[logged]
text = []
plot = []
services = ['weathercloud']

[hourly]
services = ['underground']
text = []
plot = []

Kicha i nie działa. Tzn. wysyła na WG, ale nie na WC (z mojej stacji, tę na Bruskiego będą konfigurował później). Doznawszy olśnienia sprawdziłem wersję pywws a że była nie najnowsza to ją zaktualizowałem:

pip3 install pywws
apt install python3-usb

Teraz pywws raportuje na WG oraz na WC. Pojechałem na Bruskiego skonfigurowałem pywws. Działa WC nie działa WG. Błąd 401. Jakaś nowość.

Wpisuję do google 401+wunderground i trafiam od razu na ogłoszenie, że WG będzie wyłączone. Dokładnie jaki jest timetable wyłączenia to jest niejasne, ale po objawach sądząc moja stara stacja jest (jeszcze) obsługiwana, ale nowa już nie. Zapewne za jakiś czas obie znikną...

Tak więc przypadkowo pomysł z dodaniem WC okazał się na czasie...

Adresy moich stacji na WC: https://app.weathercloud.net/d6260490044 (Abrahama) https://app.weathercloud.net/d6442973536 (Bruskiego).

3 komentarze: