środa, 31 października 2007

Inkscape

Do tej pory diagramy tworzyłem korzystając albo z Dia albo z Metaposta. Oba są dobre ale nie do wszystkiego więc dziś, w wolnej chwili, poświęciłem sporo czasu na rozpoznanie programu Inkscape. Jest w Inkscape nawet plugin pozwalający importować wzory generowane w LaTeXu. Plugin to nawet chyba zbyt mocno powiedziane: wzorek wpisany w okienko dialogowe jest kompilowany przez LaTeXa a następnie zamieniany na SVG za pomocą programu pstoedit. Za całość odpowiada skrypt pythonowy, u mojej Fedorze umieszczony w: /usr/share/inkscape/extensions/eqtexsvg.py.

Wprawdzie skrypt kończy działanie wyświetlając dość dziwny komunikat: Skrypt nie zgłosił błędu, jednak możliwe, że wynik jego działania jest inny niż spodziewany, sugerujący błąd, ale nie -- wszystko jest dobrze. (W mojej dystrybucji FC5 mam Inkscape w wersji 0.45 a pstoedit w wersji 3.44.) Przykładowy ekran zamieszczony jest obok.

Jeżeli ktoś używa Inkscape w systemie Windows firmy Microsoft i też chciałby wstawiać wzorki z LaTeXa, to być może pomocne będą wskazówki, które na swoim blogu umieścił Dave Herman.

1 komentarz: