niedziela, 28 października 2007

Monitor Iiyama, cd

Musiałem wrócić do tematu konfigurowania nowego monitora, bo okazało się, że pulpit w moim KDE jest przesunięty o jakieś 3 mm w prawo. Dopasowałem go ostatecznie używając programu xvidtune. Używając xvidtune trzeba pamiętać, że wszelkie manipulacje przyciskami Left, Right, Up, Down itp., w tym programie są widoczne dopiero po naciśnięciu guzika Apply (co może być dość zaskakujące--jak się nie wie, można odnieść wrażenie, że program nie działa). Z kolei guzik Show powoduje wypisanie w oknie terminala wiersza zawierającego parametry do Modeline. Moje szczęśliwe numerki, to:


"1680x1050" 188.1 1680 1820 2004 2288 1050 1051 1054 1100 -hsync +vsync

Powyższe wkleiłem do pliku /etc/X11/xorg.conf do sekcji Monitor. I jest lepiej. Tak przy okazji, po raz pierwszy pokazał mi xvidtune kol. Rysiu Kubiak, gdzieś circa 1990 r.

Okazała się też, że nie działa żaden program do odtwarzania plików video: mplayer, xine itp. W przypadku mplayera pomogło wpisanie do ~/.mplayer/config:


# Write your default config options here!
monitoraspect=1680/1050
# http://portal.suse.pl/wiki/index.php/Mplayer#xv
vo=x11

Podobnie dla xine wstawiłem do ~/.xine/config polecane:


video.driver:xshm

Tym razem rezultat jest taki sobie. Film się odtwarza ale są kłopoty z komunikacją z programem via mysz. Program jakoś niechętnie (albo wcale) reaguje na kliki. Mało korzystam z xine, nie jest to więc istotna sprawa. W wolnej chwili może uda mi się problem rozwiązać lepiej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz