sobota, 7 marca 2020

Moja nowa stacja pogody: podsumowanie


HP1000SE_PRO.jpg

Ersatz konsola

SDS011

DP200

Dla przypomnienia moja nowa stacja to konsola WiFi o symbolu DP1500 kupiona u Niemca (czyli w sklepie froggit.de): ze standardowym zestawem czujników + czujnik pyłu zawieszonego DP200 (też Froggita). BTW DP1500 to to samo co GW1000 firmy Ecowitt. Zaś DP 200 Froggita to WH41 Ecowitta (http://www.ecowitt.com/wifi_weather/83.html), albo nawet PM25 firmy AcuWeather (https://www.ambientweather.com/ampm25.html)

Zamiast konsoli kupiłem na OLX 5 calowy ekran (110 PLN) i podłączyłem do Raspberry Pi (bezproblemowo).

# konfiguruję (logowanie bez hasła)
Boot Options -> Desktop/CLI -> Desktop Autologin/Desktop GUI
#
# start chromium-browser załadowanie pliku
vi ~/.config/lxsession/LXDE-pi/autostart
## wpisuję
@/usr/bin/chromium-browser --disable-restore-session-state \
  file:///var/www/html/DP1500_live.html

Ekran jest dotykowy. Jak chcę obejrzeć dane pogodowe to dotykam i się wyświetla.

Że jednak brakowało konsoli, to w końcu jednak kupiłem Froggit HP 1000SE PRO (która jest klonem Ecowitt HP 2551). Froggit sprzedaje konsolę jako ersatz, bez niezbędnego specjalnego czujnika temperatury/wilgotności/ciśnienia. Sama stacja jest bowiem dumb -- nic nie mierzy. Ja miałem czujnik temperatury/wilgotności DP50, ale on nie mierzy ciśnienia. Musiałem dokupić oddzielnie ten specjalny, bo się nie dogadałem a dokumentacja/informacja jest w tym aspekcie mało jasna.

Konfigurowanie HP 1000SE PRO to już nie był żaden problem, bo stacja ma aż 8 klawiszy. Połączyłem ją z routerem a potem z dwoma serwisami: ecowitt.net (www.ecowitt.net; oglądanie wymaga zarejestrowania się w sieci ecowitt.net) oraz z WOW ( wow.metoffice.gov.uk)

Kiedyś kupiłem też inny czujnik pyłu zawieszonego (Nova SDS011) i też go podłączyłem do raspberry (bezproblemowo). Teraz przykręciłem go na ścianie obok DP 200 z zamiarem porównania odczytów.

Reasumując posiadam: starą stację WH 2080 działającą od +10 lat. Nową stację DP1500/WH1000SE PRO oraz czujnik SDS101. WH 2080 podłączona jest przez kabel USB do Sheevaplug (to też zaszłość, planuję docelowo przejść na Raspberry) a obsługiwania jest przez pywws. DP1500/WH1000SE podłączona jest przez router, przy czym DP1500 skonfigurowana jest na serwer lokalny/weewx, a WH1000SE wysyła dane od razu do WOW/ecowitt.net.

Całość kosztował ponad 2500 PLN (wliczając starą stację WH2080). W sumie mogłem kupić HP1000SE PRO + DP200 za 330 EUR, a kupiłem na raty powyższe plus dodatkowy czujnik DP50/DP200 za 450 EUR. Przepłaciłem...

3 komentarze: