czwartek, 10 września 2020

Ciasto z cukinii

Wariant ciasta z dynią. Wczoraj zrobiłem i wszyscy zachwyceni.

Generalnie to wykonałem przepis ze strony https://beszamel.se.pl/ciasta-z-orzechami/niedzielne-ciasto-z-cukinii,7928/, ale ze zmianami. Oryginał to 3 szklanki startej cukinii + 3 szklanki mąki + 3 jajka + 1 szklanka oleju + 1,5 szklanki cukru + 2 łyżeczki cynamonu + 2 łyżeczki cukru waniliowego + łyżeczka proszku do pieczenia + garść orzeczów włoskich. Wszystko się miesza i piecze w 220C przez 60 min.

Mój zmodyfikowany przepis zachowuje proporcje głównych składników: 2 szklanki cukinii (około 400g) + 2 szklanki mąki i karobu (2 łyżki karobu; reszta mąka). Cukinię ścieram a wodę odlewam więc trzeba znacząco więcej zetrzeć żeby wyszło 2 szklanki, bo cukinia wodnista jest. Dwa jajka skoro po dwie szklanki mąki/cukinii...

Cukru moim zdaniem za dużo jest, podobnie jak oleju. Pół szklanki oleju + trochę więcej niż pół szklanki cukru (ja sypię ksylitol dla zdrowotności). Czubata łyżeczka proszku do pieczenie i taka sama sody. Łyżeczka cynamonu. Orzechy ziemne/włoskie według uznania, czyli garść minimum, ale może być więcej. Dodaję garść rodzynek (ulubionych uzbeckich, takich małych czarno--granatowych.)

Cukinię mieszam z mąką i karobem. Jajka, olej i cukier mieszam intensywnie. Wlewam do cukinii z mąką dodaję proszek, sodę i bakalie. Konsystencja od razu mi wyszła prawidłowa i nie musiałem nic dolewać...

Piekę jak w oryginalnym przepisie 220C przez 60minut.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz